19.03.2015

PLACKI JABŁKOWE Z CHILLI I MAJERANKIEM i pieczone gęsie udo Emotikon smile



Na placki:

- 1 duże wiejskie jajko
- 50 g = ok. 5 łyżek stołowych mąki kukurydzianej (dla bezglutenowców, dla paleo-maniaków może być kasztanowa, dla niewykrętów może być zwykła pszenna lub razowa...ale nie polecam Emotikon wink )
- 2 starte małe jabłka (140 g)
- majeranek, sól, płatki chilli lub mielony pieprz
- opcjonalnie coś do smażenia (ja na smalcu)
Na udo:

- 1 udziec z gęsi (ale można dać kurze), moje ważyło 500 g
- sok z jabłek (ten, który wyciekł po starciu ich na tareczce)
- majeranek, sól, pieprz mielony

Udziec nacieramy przyprawami, kładziemy na blaszce. Jabłka ścieramy na tarce, sok odsączamy i polewamy nim udziec. Do jabłek wbijamy jajko, dodajemy mąkę i przyprawy, mieszamy. Smażymy z obu stron na złoto. Ogryzki z jabłek kładziemy razem z mięsem na blaszce - puszczą dodatkowy sok, a reszta miąższu na nich zmięknie, skarmelizuje i jeszcze nada się do zjedzenia. Ja wstawiłam do dobrze nagrzanego piekarnika (mam elektryczny, lepszy będzie gazowy - marzenie...) w 220 stopniach i trzymałam jakieś 30 minut, a potem zostawiłam w piekarniku po wyłączeniu. Smacznego!
U mnie udo poczeka na jutro, bo mi się makro nie zgadza Emotikon grin
PS. Kto mnie zna ten wie, że nie wiem, kto to Trybson i co to Warsaw Shore, bo od lat żyję bez telewizora. Mema wstawiłam, bo mi się skojarzył z gąską. No i żeby pokazać, że ogarniam świat mediów, jupiterów i wielkiej sztuki.

PS2. Jak ktoś wie, o co chodzi z Trybsonem i gąskami, może mi napisać!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz